Kochajcie mnie, mamo i tato – nowe billboardy w całej Polsce

Kochajcie mnie, mamo i tato – nowe billboardy w całej Polsce

Od niedawna Polska przeżywa kolejny zalew plakatami organizacji pro-life. Grupa Stonewall, we współpracy ze Stowarzyszeniem Miłość nie wyklucza, pomogą nam wyrazić swoje zdanie w przestrzeni publicznej. Rusza akcja Kochaj mnie mamo i tato.

Zaczęło się od grafiki przedstawiającej dziecko w pozycji embrionalnej, leżące w łonie w kształcie serca. Banery stanowiły odpowiedź organizacji pro-life, na działania Strajku Kobiet. Fundacja Nasze Dzieci zawłaszczyła na cele swojej kampanii pracę rosyjskiej artystki – Katrine Glazkovej. Autorka wyraźnie odcięła się od działań fundacji, dodatkowo wyrażając swoje poparcie wobec Strajku.

Resztę artykułu znajdziesz pod postem.

Nie zniechęciło to jednak działaczy z Fundacji. Grafikę Glazkovej możemy znaleźć nie tylko na billboardach i banerach, ale również na koszulkach, czapkach i innych produktach na ich stronie.

W ostatnim czasie na ulicach polskich miast pojawiły się nowe plakaty. Stylizowane na dziecięce pismo Kochajcie się mamo i tato oraz Mam 11 tygodni. Kolejna akcja Fundacji Nasze Dzieci zwróciła uwagę Martyny Kaczmarek i Pauliny Zagórskiej. Aktywistki z Poznania ujawniły ile mogła kosztować kampania pro-life, porównując otrzymaną wartość do realnych działań na rzecz potrzebujących dzieci.

5,5 mln zł. wydanych na billboardy Kochajcie się mamo i tato, mogło zapewnić roczną terapię indywidualną dla 831 rodziców ciężko chorych dzieci albo 1640 tygodniowych turnusów rehabilitacyjnych dla dzieci z trisomią.

Według Fundacji Nasze Dzieci, podstawowym zadaniem kampanii jest wspieranie macierzyństwa, oraz ochrony życia nienarodzonych od momentu poczęcia dziecka. Na wykluczający charakter tych priorytetów zwróciły uwagę Grupa Stonewall i Stowarzyszenie Miłość nie wyklucza. Współpracujące ze sobą inicjatywy, rozpoczęły właśnie akcję Kochajcie mnie mamo i tato.

Resztę artykułu znajdziesz pod postem.

To hasło ma pojawić się na banerach zwracających uwagę na sytuację młodzieży LGBT+ w Polsce. Organizatorzy akcji zwracają uwagę na przerażające statystyki w tej grupie:

  • 88% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoich ojców
  • 75% wyoutowanych nastolatków LGBT+ nie jest akceptowanych przez swoje matki
  • 70% nastolatków LGBT+ ma myśli samobójcze

Na początek banery pojawią się w Warszawie i Poznaniu. Organizatorzy akcji zapowiadają jednak, że niedługo zobaczymy je w całym kraju.

Stowarzyszenia prowadzą zbiórkę na prowadzenie kampanii, którą znajdziecie TUTAJ. Autorką ilustracji jest Karolina „Szarosen” Plewińska.